Hoofddorp



                                          We willen al een tijdje weer even richting Hoofddorp.

Maar oa het weer en werk liet het even niet toe.

Maar wat in het vat zit verzuurd niet denken we dan altijd maar 

Nou hadden we een dag gepland. Maar toen beloofde het niet echt mooi weer te worden.

Dus het een week opgeschoven.

De avond er voor zijn de weersberichten wat verschillend.

We besluiten het de ochtend zelf maar aan te kijken.

Hij geeft nog vroeg wat regen aan en daarna lijkt het goed te zijn .

We gokken het er op.

Ik heb aardig wat op mijn lijstje staan.

Sowieso de rondjes van de Beagles en Gekke henkie.

En nog wat losse caches. 

Onderweg hebben we een regen bui. Maar ja wat nu valt , valt straks niet.

De auto parkeren we bij het zwembad. We staan dan tussen beide rondes in.

We starten bij Tiny Birds van De  Beagles

We starten bij nummer 7 omdat we hier eigenlijk langs komen .

We treffen en goed verzorgde cache aan. Bonus cijfer is goed te vinden.

We loggen deze cache en houden een beetje onze eigen route aan. We eindigen bij nummer 1.

Alle caches werden vlot gevonden. We verbaasde over dit stukje natuur. 

En terwijl je een cache logt hoor je de vliegtuigen de lucht in gaan. 

Ik moet zeggen dat we er vandaag heel wat hebben zien gaan.

Dan berekenen we de bonus en gaan er heen  

Oh jee welke kant zou het beste zijn om er heen te gaan. 

Dan besluit ik een route te pakken waar ook al een paadje loopt.

Manlief blijft bij de fietsen en ik ga het avontuur aan  

En dat was het jeetje de brandnetels komen zowat tot je ellebogen

Ik besluit terug te gaan en we moeten maar even kijken hoe we het gaan doen.

Dan begint het iets te spetteren. Dan heeft manlief een goed idee 💡 

En dat blijkt ook een hele goede te zijn.

Het brengt ons net zo mooi bij de bonus.

Wow wat is die leuk gedaan zeg. Als we vandaag meer van dit soort caches vinden ,

Dan gaat ons dat veel favoriet punten kosten. 

Erg leuk gedaan. Ja en houdt het op met zachtjes regenen ☔️ 

We besluiten even te gaan schuilen.

En als het dan wat minder hard regent dan gaan we door. 

Door naar het rondje van Gekke Henkie en Pinkcloud 

En met dat we daar beginnen is het echt droog en komt het zonnetje er ook weer bij.

Ook hier treffen we goed verzorgde caches aan. En alle dieren voor de ark zijn op hun plek.

Maar ik zie geen bonus cijfers 😥 oh jee en nu. Zie ik iets over het hoofd???

Inmiddels hebben we er al twee gevonden. En nu ?

Gauw een hulp lijn ingeschakeld 

En die geeft ons de juiste tip. 

Kijk even in de listing.

Oh ja dat is waar ook. Oh wat dom. Nou ja kan gebeuren.

Gelukkig heb ik foto’s gemaakt  dus ik kom gelukkig nog aan mijn bonus cijfer.

Dan fietsen we rustig verder.

Ook hier kijken we onze ogen uit. Wat een prachtig park zeg.

 Gewoon genieten om hier te zijn. 

Het zonnetje komt er inmiddels ook weer mooi bij.

Als we het laatste diertje gevonden hebben gaan we de bonus berekenen.

Die hebben we zo. hup op de fiets en gaan ....

Daar aan gekomen is er ook al een team aanwezig.

Wij blijven netjes op gepaste afstand wachten en als zij vertrekken op de fiets

Gaan wij richting de cache. Ja wow die is leuk gedaan zeg.

Hier wordt men blij van.

We nemen een woodie mee die er in ligt en doen voor de Co iets door de brievenbus.

Ook deze verdiend zeker een favo.

Dan pakken we ons fietsje en fietsen door naar Tb Hotel Mama van Team AnCaNoRuJa

Deze cache hebben we al gelogd. Blijft toch een favo hoor.

Zo ontzettend leuk gedaan.

Maar ik heb iets voor de Co en dat geven we even af.

Dan gaan we naar Wasting Time van Team Hartevelt.

Ik weet dat we terplekke even moeten puzzelen.

Echt heel veel veld puzzels hebben we nog niet gedaan. Dus ja spannend kan het zijn.

We gaan het zien en komen we er echt niet uit dan schakelen we hulp in.

Terwijl we aan komen fietsen zien we de cache al hangen.

Wow die is mooi groot. 

We parkeren de fietsen en zwaaien even naar de co. Die net voor het raam staat.

Ok eerst slot nummer 1 die is zo open. Deur geopend zien we dat we er nog niet zijn.

Vol moed gaan we door naar slot nummer twee. 

ook die hebben we zo open.

Dat geeft een mens toch wat meer vertrouwen he haha 

Maar ja dan slot nummer 3. Tja dat was even een ander probleem.

Wat nu.... naar meerdere opties geprobeerd te hebben

Trek ik de stoute schoenen aan en bel aan.

Daar doet de zoon van het gezin open.

Ik ken hem van de leuke logjes die hij maakt.

Hij roept zijn vader er bij en die gaat ons helpen met de laatste puzzel.

En ja hoor dan hebben we ook die te pakken. Met even een duidelijke hint is het ons gelukt.

Al moet ik zeggen dat we aardig de goede richting in dachten.

Gelukkig maar. Ik neem ook van deze cache een woodie mee en laat er wat achter in de cache.

Ook leg ik er een happy stone in. Passend bij de cache.

Ik geef de Co een aantal woodies van ons. 

Zo weet ik zeker dat ze bij hun terecht komen.

Ik bedank de Co voor de hulp. We praten nog even na. En dan verlaten we ook deze cache.

Maar ook hier laten we een Favo achter.

We krijgen de tip om terug te fietsen naar onze auto en vanaf daar naar onze volgende cache te rijden.

Dus dat doen we dan ook maar.

Achter af maar goed omdat de navi en de mobiel iets of wat ernstig van slag waren.

Bij de auto nemen we even een korte pauze en zetten de fiets weer op de drager.

Dan rijden we naar Home sweet Home van Team Clautjuh1DylanMegan

Ik weet dat de co thuis is. Dus laat haar ook weten als we er zijn.

De katten hebben ons al gezien en begroeten ons.

Ok wij zijn verkocht hahaha.

Maar nu even waar we voor kwamen.

Eerst code 1. na wat te bewegen krijgen we hier een code uit.

yes dat is gelukt nu naar nummer twee.

Hier hadden we iets voor nodig en dat hadden we gelukkig mee.

Ondertussen staat de Co ook in de deur opening en kletsen we gezellig wat.

Ondertussen bezig met code 2.

Ja toen was het lachen gieren en brullen.

Erg leuk gedaan.

Die is ook in the pocket.

Code 3 ok telefoon er bij en een app openen.

Daar ging even iets niet goed. Kom steeds op nul uit.

Dan maar zo uit het hoofd.

Yes alle drie de cijfers gevonden.

En nu openen maar.

Wow ook alweer zo'n leuke cache.

Ondertussen neppen de dames gewoon door en manlief is er maar even bij gaan zitten.

Ik zet ons stempeltje in het logboekje.

Ik laat wat achter in de cache. En ruil met de co nog wat woodies uit.

Er hangt een Tb in de cache maar die laat ik hangen.

Ik heb helaas niks mee om terug te hangen.

ik laat weten welke caches ik nog wil bezoeken.

Dat is oa hun TLL cache en de cache van Geosien.

En dan moeten we naar nieuw Vennep om daar wat af gegeven als verrassing voor Geosien.

Zij is binnenkort jarig en wordt enorm verrast op die dag.

Deze Co weet daar ook van, dus dan kun je het er samen over hebben.

Na een hele tijd gekletst te hebben gaan we weer verder.

En ook hier laten we een dik verdiende Favo achter 

Op naar de TLL cache.

Deze hebben we snel gevonden ondanks dat de accu van de gps leeg is.

Dat wordt dus verder op de mobiel.

Het is hier wat druk met muggles anders had ik deze even gefilmd voor de vlag van team snip en snap.

Op naar de cache van Geosien.

En toen ging het fout.

De navi van de mobiel stuurde ons fout of liep vast. Geocaching app deed raar wat vaker gebeurd op zondag

Dan de navi van de auto proberen.

Ook die stuurde ons steeds de zelfde weg in. 

oh jee en nu. Na het nogmaals geprobeerd te hebben besluiten we om verder te gaan. Dit schiet niet echt op.

Zo jammer want had wel graag der cache als verrassing willen bezoeken.

We hadden nog wat caches in de buurt staan maar ook die laten we.

Er ligt hier nog genoeg dus een dagje hoofddorp zal er zeker nog aankomen.

Naar rijden we naar Nieuw Vennep naar het huis van de Beagles.

Ook deze cache hebben we al bezocht.

Maar nu komen we er voor iets anders.

Ik heb ze een berichtje gedaan dat ik de verrassing voor Geosien heb achter gelaten.

En dan rijden we naar huis.

Met een zeer tevreden gevoel ga ik alle gevonden caches loggen.

Het waren stuk voor stuk mooie caches. En ook allemaal een favo waard. 

We bedanken alle Co's voor deze geslaagde dag 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoog-Buurlo

Ochtend Cachen in Nunspeet

Snag the tag avontuur Zwolle