Rondje Tollebeek


Het is 1e paasdag en hebben net de paastrail in Ede gedaan. 
We gaan onderweg even stoppen om een broodje kunnen te gaan eten en wat te drinken.
dat is allemaal niet zo makkelijk als voor heen. 
Maar ook nu is het ons weer gelukt.
Terwijl we even zitten kijken we op de kaart en ik zie dat er in de buurt een cache ligt.
Na het broodje pakken we die natuurlijk even mee.
We horen op de radio dat het 2e paasdag niet zo mooi weer wordt.
Dan zouden we eigenlijk het rondje in Tollebeek gaan doen.
Deze ligt er nog niet zo lang.
we zijn beide toch wel nieuwsgierig en besluiten dan ook ipv naar huis te rijden, door te rijden naar Tollebeek. Helaas zien we onderweg dat nummer 4 en 5 offline zijn. 
Daar komen we dan wel een andere keer voor terug. 
Deze ronde bestaat uit 12 trasi's en een bonus.
Zo gezegd zo gedaan. De Auto parkeren we op de aangegeven plek. 
Wat ons op valt is dat de temperatuur nu al aan het zakken is.
Maar geen probleem. We zijn er op gekleed. 
mijn oog valt op iets midden op het plein.
en ik loop er heen en wat denk je ?
Een mega mini bieb op het plein.
Zo leuk :-) zou een gave plek voor een geocache zijn.
maar helaas die zit er niet in.
De fietsen gaan van de auto af en starten de ronde.
We fietsen eerst naar nummer 1. 
Op Gz aan gekomen vinden we de cache snel. Alleen het vogeltje is helaas gevlogen.
Maar dat mag de pret niet drukken. We voeren het volgende coördinaat in en stappen weer op onze fiets.
we fietsen door de wijk richting Gz. gaan een bruggetje over en parkeren de fietsen aan de kant.
Wow wat een uitzicht hier. Wij houden hier wel van. Prachtig.
Oh ja een cache zoeken ;-) de cache laat zich snel vinden. 
Ik hoor manlief zeggen : opschieten want er komen mensen aan.
Jaja ik doe mijn best. Ik zet onze stempel in het logboekje en laat een woodie achter. 
Ok gauw hier weg. Met dat ik er weg stap komen de mensen met hond er aan.
Ze kijken me een beetje vreemd aan hihi. ach ja soms heb je dat. We voeren nummer drie in.
Na mijn idee kunnen we het schelpenpad af gaan om bij de cache te komen.
Maar de navi van manlief zegt toch iets anders.
En tja ik wil niks zeggen maar ik had gelijk ;-)
Maar geeft niet ;-) zo zien we een extra stukje van Tollebeek en komen door een stukje bos.
En dan valt mijn oog op iets. Ik roep manlief nog maar die hoort me niet.
Ik stop even.. jeetje een mega grote bijen en insecten hotel.
Gaaf hoor :-) en dan hoor ik iemand roepen. Ik heb hem :-)
En idd hij heeft het eekhoorntje gevonden. En ook hier klopten de coordinaten perfect.
We loggen en laten een mini woodie achter. 
Helaas 4 en 5 zijn offline dus we gaan vanaf hier naar nummer 6. 
We moeten even een weg oversteken en gaan weer een mooi stukje bos in.
Ja hier moet hij ongeveer zijn. we zetten de fietsen beetje aan de kant zodat anderen er geen last van hebben. Eens even kijken waar we ongeveer moeten zijn. 
Bij caches in het bos kun je altijd wat afwijking hebben. Daar houden we altijd rekening mee.
We gaan richting Gz kijken allebei op een iets of andere plek. En dan zie ik hem liggen. ook de schildpad is gelukkig thuis.
Nou ja zeg hoor ik iemand zeggen. Daar heb ik net gekeken. 
Tja soms heb je dat he. Dan staar je je rot op een bepaald iets en dan lukt het niet.
Goed ook deze was zeer goed te doen. We loggen laten ook hier weer wat achter en gaan vol goede moed naar de volgende.
We gaan opzoek naar de vis. de fietsen parkeren we en kijken waar we ongeveer moeten zijn. Ik lees in de logjes dat hij wat afwijking heeft. na een tijd zoeken ga ik dan toch maar eens bij de boom kijken waarvan ik denk dat het daar moet zijn. 
En wat denk je ? juist het schattige visje is ook gevonden. Hij heeft idd wel afwijking. We doen de Co even een berichtje. Die geeft aan net een controle rondje aan het doen te zijn en zal ook hier even kijken.
Dan gaan we het schattige was beertje zoeken. 
Hij heeft zich goed verstopt want we hebben hem niet zo maar gevonden. Maar als je hem dan vind en je ziet het schattige wasbeertje ben je dat allang weer vergeten. En wat ik ook moet zeggen dat de omgeving van de caches ook super leuk zijn. 
En dan gaan we naar het stinkdiertje , zal die zich laten vinden. 
Ik hoop maar dat hij zijn geurtje even bij zich houdt hoor.
Al hoewel je vind hem dan natuurlijk wel wat sneller ;-)
We zijn aan het zoeken en dan horen we in eens : Hulptroepen.
Wat leuk zeg , de co :-)
We loggen stinkdiertje en maken op gepaste afstand even een gezellig praatje.
dan pakken wij onze fietsen en gaan op zoek naar het eendje.
Ik stap af en voor dat manlief de kans heeft roep ik : ik heb hem hihi.
Wat dat betreft zijn we in vorm vandaag. We gaan door naar de Bij.
Nou en dit is toch een super leuke plek :-)
Ik ben dol op de polder en op de geschiedenis hiervan.
Hier staat gewoon een gerestaureerd PioniersBarak
Echt super gaaf :-) hierdoor vergeet ik even dat ik de Bij moet zoeken. 
Misschien dat ik hier later nog wel eens wat over vertel.
Nou die bij laat zich zo vinden :-) echt super leuk al die dieren.
Het rondje hebben we alweer bijna voltooid. 
Gaat eigenlijk best snel.
We moeten nu op zoek naar het Lieveheersbeestje.
Dit schatje laat zich ook snel vinden. En ook weer op zon leuk stukje bos.
De bonus moesten we thuis al uitrekenen. 
De puzzel was goed te doen.
Aangekomen op Gz is het wel even zoeken en kijken. 
Zal ik het dan toch fout hebben gedaan ?
Dat kan natuurlijk altijd. 
En dan valt me iets op wat ik al eerder vandaag gezien heb. En Bingo :-)
Ook de bonus is gevonden en gelogd. Ook dit is weer een enorm schatje. 
We geven bij de Bonus een verdiende Favoriet voor dit leuke rondje in Tollebeek.
We sluiten deze ronde met een goed gevoel af :-) 
We fietsen weer terug naar de auto. Fietsen gaan achter op. en rijden weer richting Dronten.
We hebben een super leuke Geocaching dag achter de rug.

We willen Team Simmelink Bedanken voor deze leuke ronde in Tollebeek.
De caches zijn allemaal netjes verzorgd. En de thema is super leuk :-)
En een mooie omgeving waarin de caches zich bevinden.
Ook een leuke ronde voor een gezin met kinderen. 
Wij kunnen hem daarom ook echt


aanraden. 





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoog-Buurlo

Ochtend Cachen in Nunspeet

Snag the tag avontuur Zwolle