Rondje Friesland


 Het is zaterdag avond en manlief zegt : waarom gaan we morgen niet even op pad.

Nou dat laten we ons geen tweede keer zeggen.

De tablet erbij en even kijken welke kant we eens op gaan.

Allebei zeggen we in koor Friesland.

Ja laten we idd die kant weer eens op gaan. 

We maken een mooi rondje.

Waarvan de ene cache wat dicht bij elkaar liggen dan de ander. Rondje van 20 caches.

We zien wel hoe ver we komen.

We starten in Nijemirdum en uiteindelijk pakken we de laatste cache mee in Heerenveen. 

In Nijemirdum starten op een bijzondere locatie met een minibieb. 

Alles lijkt nu zo anders met al dat sneeuw. De cache hebben we snel te pakken. Maar ivm de kou en wind log ik hem even in de auto.

Dan gaan we de lammetjes bezoeken. Helaas lopen er nu geen lammetjes buiten.

Maar ja hadden we ook niet echt verwacht.

He wat zie ik nu ?? ja lammetjes ;-) 

Ja de cache zat op ons te wachten. 

1 was er om gevallen dus die zet ik even recht op.

Dan rijden we naar de volgende minibieb.

Persoonlijk vind ik die erg leuk om te bezoeken.

Ook hier hadden we snel door waar het logboekje zich bevind. 

Dan rijden we naar Miss Peggy 

Ja dat was echt een leuke locatie en Signal was helemaal hyper met de varkens daar.

En voor dat ik het wist klom hij er op en had hij ook als eerste de cache in handen. 

We keren de auto en rijden naar het stationnetje.

Oh brrrr het is hier echt koud. 

Maar ja je moet er wat voor over hebben he.

En ik kan je zeggen... caches in de sneeuw is echt gaaf.

Het sneeuw heeft toch iets magisch en overal zie je mensen schaatsen. Zo mooi.

We parkeren de auto op de aangegeven plaats en lopen het laatste stukje naar de cache. Wow wat een gaaf uitzicht en wat een gaaf huis. 

ho ho je komt voor de cache weet je nog ?? dan openen we de cache.

Echt heel leuk gedaan. het huis komt er in terug. 

Signal die vond het goed vertoeven daar. Hij liet een woodie achter.

We gaan er nog 1 bezoeken en dan kijken of we ergens iets te eten kunnen krijgen.

Carpool cache. Toen we aanreden riep ik al: ik zie hem. 

En idd ik had hem al snel door. Dan gaan we aan de overkant eens even wat te eten halen. 

En dan gaan we weer verder met ons rondje.

We rijden naar de cache Monnikenburenmolen

Wow wat een super mooie locatie zo in de sneeuw. 

Ik hou er van. We parkeren de auto en wandelen er rustig heen. 

De cache hebben we snel in handen. 

Loggen hem en laten een woodie achter. en dan nog even genieten vaan het mooie uitzicht.

Ik had een paar caches op mijn lijstje staan voor vandaag die ik echt wou doen.

Dat was oa de volgende cache.

Poezenhotel Kamphof.

Ja die was echt heel mooi gedaan. Terwijl ik er aan kom lopen ligt me daar toch een knapperd op de vensterbank. Die hield me mooi in de gaten ;-)

Ik had hier onze poezen woodie achter willen laten maar die had ik per ongeluk al ergens anders achter gelaten oh jee.

Dan maar een andere woodie. De co een berichtje gedaan en heb hun later onze poezen woodie op gestuurd.

Altijd al eens een brandje willen blussen ?? nou dat kan ik Stiens ;-) 

De auto geparkeerd zodat men er geen last van had. Maar wij dachten dat ze al weg waren want er stonden genoeg autos bij de kazerne.

We waren best laat vertrokken dus we gingen even kijken of alles op het lijstje wel haalbaar was.

Nee niet echt .. ok dan laten we er een aantal zitten.

maar kijken welke we dan nog wel willen doen.

Ik wou graag de twee caches van Stellema bezoeken en De TLL cache van TeamSumarders en ja het bushokje.

Zo gezegd zo gedaan. We gaan eerst naar t Legohuisje.

Ja leuk hoor en zo vrolijk van de kleurtjes. 

We worden nog even begroet door de eigenaren van het huis. 

We maken even een foto , loggen en laten een woodie achter.

Dan pakken we het TB Hotel. 

Ja ja dan even de slot code kraken.

Hier was ik mooi ingetrapt. En zat zo dichtbij.

Maar uiteindelijk gelukt. We laten ook hier een woodie achter en sluiten hem netjes af.

Wat een leuke caches zien we hier vandaag. 

Dat is dubbel op genieten vind ik dan.

Jaja de TLL Cache is aan de beurt.

Manlief laat mij er uit en ik wandel rustig met Signal naar de cache 

Ik spot hem al snel en voor ik het weet springt Signal van mijn arm en zit hij al klaar voor zijn foto momentje.

Ook al zo'n leuke uitgevoerde cache. Even iets doen om het slot open te kunnen krijgen.

En dan heb je een mooi gevulde cache. De woodie van dit team laten we liggen die hebben we immers al.

Wel laten wij een woodie voor hun achter. En doe ze hier een bericht over.

Krijg al snel een super leuke reactie terug.

En dan gaan we onderweg naar Heerenveen.

Naar de Bushalte. Wow je weet niet wat je ziet als je aan komt.

Echt heel mooi. de klok die er hangt niet het ook nog gewoon he.

Maar ja dan de cache zien te vinden tussen al dat moois. Hij kan je letterlijk overal liggen hahaha

En dan zie ik iets wat de cache wel eens kon zijn 

Ja dat is hem hoor :-)

Zeer tevreden stappen we in de auto en gaan weer richting huis 

Ook dit was weer een zeer geslaagde dag 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoog-Buurlo

Ochtend Cachen in Nunspeet

Snag the tag avontuur Zwolle