Rondje Friesland deel 2 en onze 1100e Founds

 We zijn samen een dagje vrij en hebben zin om er weer even op uit te gaan.

De avond er voor maken we een lijstje met caches die we graag willen bezoeken.

Het wordt weer een rondje Friesland.

Ook dat is een provincie waar we graag komen.

Een prachtige omgeving.

We kunnen onze 1100e cache gaan loggen want dat was niet gelukt in dronten. 

We starten in Echtenerbrug en onze laatste cache loggen we bij Leeuwarden.

Maar we pakken de cache tas en gaan de auto in. Op naar Echtenerbrug.

Daar heb je Bregtjes Boekenkast.

Nou dat is oprecht een boekenkast. Wij zijn nog niet eerder zo'n grote minibieb tegen gekomen.

Wow echt heel mooi. Hier hebben we dan ook een favo achter gelaten.

Ivm onze 1100e log maar ook de mooie boekenkast.

Vanaf hier rijden we naar de Bisschop.

We rijden echt op boerenwegen. Dat is toch ook wel eens leuk om deze omgeving te zien. 

Het parkeren van de auto is dan wel even een dingetje.

De cache zien we snel en moeten hier echt even met zijn tweeën zijn. Maar onze naam staat op de logrol.

In de meeste caches waar plek is laten we een woodie achter. 

Zelf vind je ze onderweg helaas niet veel.

We besluiten om richting balk te rijden. Maar komen dan echt letterlijk langs een cache.

Ja die pakken we dan even mee toch. Deze verstop methode kennen we dus ook hier hadden we het logboekje snel in handen.

We stappen de auto in en rijden naar Balk.

We pakken de zelfde omgeving als de vorige keer.

En wat ziet het er in eens anders uit zonder dat witte laagje wat er toen lag.

In Balk aan gekomen doen we twee caches. 

TB Hotel tussen de vlinderstruiken. Hij viel snel op en hangt idd tussen de vlinderstruiken.

Dan gaan we naar de wijze uil. Hier was het even goed kijken naar de kleur.

Och wat een schattige uil :-) hier treffen we een TB en nemen die mee op reis.

Daar zijn ze tenslotte voor.

Onderweg naar Workum zien we bekende plekken. Waar het toen druk was met schaatsers en nu niks te zien is.

We komen aan bij Boeke Hoeke .

Boeke Hoeke is snel gespot. Manlief draait de auto alvast en ik ga de cache zoeken.

Hier zouden meerdere TB's inloggen maar helaas was dat niet het geval.

We nemen die er ligt toch mee. Leuk uitgevoerde cache ook van Frisse Fries.

Dan rijden we naar de volgende cache van Frisse Fries.

Ja ook hier hebben we laatst gereden. Bij deze brug waren ze twee weken geleden aan het Klunen.

Mooi plekje voor een cache. Met mooi uitzicht en een boerderij winkel aan de overkant.

Die zijn nu nog gesloten helaas. 

Wel is het hier uit kijken waar je loopt. Er liggen her en der hondendrollen.

Dan staat er een achtertuincache op de planning.

Maar ook nu komen we letterlijk langs twee caches.

De eerste is bij een monument. Als we hier stoppen komt er gelijk een dame naar ons toe. 

Ze vraagt of we een hint willen. Nou ja die is altijd welkom.

We konden daar wel wat mee. Dan zie ik een steen liggen. Happystone.

Zo leuk :-) die gaat met ons mee. En dan zien we de cache :-) gelogd en door naar de volgende.

De Mevrouw wees ons ook al op die cache. Dus vergeten konden we hem niet ;-)

Hier was het wel even zoeken. Ik zocht deze met de telefoon. 

Maar de kompas ging echt alle kanten op. En dan krijg ik een idee en yes daar ligt ie. 

We gaan goed hoor.

Dan naar de achtertuin cache :-) 

Of zullen we eerst even wat eten ??

Ja laten we dat maar even doen. Dus we halen even iets te eten in Bolsward.

Als het broodje en drinken op is gaan we door naar Schraad. 

Ja en nu ? Eerst is me niet duidelijk waar ik moet zijn. En dan zie ik op 1 van de ramen een Geocaching sticker.

Hier dus de oprit op en vol mijn kompas. Tja de mensen hebben hem zelf hier neergelegd denk ik dan.

Maar toch raar dat je bij iemand achter het huis loopt. De cache vind ik snel.

Och wat een leuke inhoud ik haak zelf dus dit trekt mij wel. 

Ik sluit de cache en sla de cache op in concepten. Ik log meestal in de auto of bij thuiskomst.

We besluiten er nog 1 mee te pakken in Wons.

Ook bij een monument. Dat soort caches vinden wij ook mooi. 

Je krijgt gelijk wat mee van de geschiedenis van deze plek.

Super leuk toch.

De cache zien we snel maar hij was niet goed terug gestopt dus dat was even een dingetje.

Maar gelukkig hadden we onze tas met tools mee.

Dus we konden hem gelukkig pakken zonder problemen.

Na het loggen stoppen wij hem terug zoals wij denken dat hij moest. 

We stappen de auto in op weg naar Franeker. De cache heet Granny Square.

Voor de haaksters onder ons is dit bekend. 

De cache tref ik snel. Open krijgen levert helaas een probleem op. Slot code heb ik snel. dus dat was niet zo moeilijk.

Maar er ws aan de kist gezeten wat niet hoort en er zijn dingen verbogen.

Waardoor hij niet open kon. Manlief gevraagd of hij me kon helpen.

Gelukkig kon hij het allemaal weer wat goed buigen en ging hij open en daarna ook weer dicht.

Ik had helaas geen Granny mee maar het idee is super leuk.

In Bitgum bezoeken we nog een puzzeltache.

Iets met een magneet stok. 

Ook weer zon leuke uitvoering.

We besluiten om er nog 1 te doen en dan weer richting huis te rijden. Het was ondertussen ook al drie uur.

En ja het is nu wel even een stukje rijden naar huis. 

We sluiten onze ronde bij het vliegbasis in Leeuwarden.

Als we daar aan komen staan daar heel veel auto's. Vast iets te doen.

Zo nieuwsgierig als we zijn gaan we er bij staan.

En ja hoor voor ik het wist ging daar een straaljager de lucht in. Wow wat een geweld.

Het gaat sneller dan het geluid. Zo bijzonder om dit eens te zien.

Dan gaan we de auto weer in en rijden naar GZ locatie. Manlief vind de cache als eerste. 

Ook hier laten we onze naam achter.

En gaan met een zeer tevreden gevoel weer richting huis. 

Weer een leuke en geslaagde dag in Friesland.

Ik zeg : tot de volgende keer 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoog-Buurlo

Ochtend Cachen in Nunspeet

Snag the tag avontuur Zwolle