Lit it mar Snije



Al een tijdje zijn de puzzels voor deze trail opgelost.

En kunnen we deze trail gaan doen.

Maar door de drukte van de afgelopen tijd is het er niet van gekomen.

We willen weer eens een leuke ronde gaan lopen.

Onze keuze was Ede daar is een paas trail gekomen. 

We hebben van deze Co een kerst trail gedaan en die was gewoon zo mooi. 

Dus ja dan is de keuze makkelijk. Maar dan ....

Lezen we een bericht op fb dat de kerst trail in Friesland Let It Mar Snije in het archief gaat.

Neeeeeee dat kan niet. Die moeten wij nog doen. Haha als of de Co daar naar luistert ;-)

Nou dan moet Ede echt maar even wachten op het volgend weekend dat ik vrij ben en dan gaan we dan wel die kant op.

Maar de kersttrail in Friesland wil ik echt doen. 

Dus zo gaan we dan toch wat anders doen dan de planning was hahaha.

Zaterdag avond maken we de geocache tas in orde. Tasje met woodies en goodies er in.

Alle tooltjes mee die we nodig hebben. De externe oplader even opladen en de wandel navigatie aan de stroom. 

Zo dat alles vol is als we gaan . Ik ga graag goed voorbereid weg. 

Ik verwacht veel van dit rondje. En soms is dat ook niet handig he. Te hoge verwachtingen hebben van iets.

Nou we gaan het gewoon zien en lekker genieten van ons rondje. Hopelijk werkte het weer ook een beetje mee .

De volgende dag rijden we al op tijd die kant op. We gaan over Oosterwolde om daar mijn schoonzusje op te halen  

Ze hoort via ons en vrienden van haar veel over geocaching. Ze wandelt graag en wil er wel eens meer over weten en het mee maken.

Wij starten bij de 0. Of dit achter af handig was geen idee maar we hebben hem voltooid dat is het belangrijkste  

We parkeren de auto op de daarvoor aangegeven plek. In dit geval is het bij een begraafplaats. Hier doe ik de wandelschoenen aan. We pakken de cache tas en zijn klaar om te gaan. 

We gaan via een bruggetje een mooi wandel gebied in.  We starten dus bij 0, en ja ik kan je zeggen als je deze verstop methode niet kent kun je hier lang naar zoeken. Zet ons stempeltje in het logboekje en we gaan naar de volgende. En dat is nummer 1.

Dit is niet zo maar een petling je mag er even wat voor doen. Zo 1 hebben we laatst ook elders in Friesland gevonden. Erg leuk gedaan.

Bij de nummer 2 hebben we een hint die we niet helemaal linken aan de cache maar dat geeft niet  we hebben hem snel. En wandelen zo verder naar de volgende caches  

De meeste caches vinden we snel. We mogen voor sommige caches even wat meer moeite doen. Gelukkig heb ik een wat langer iemand bij me anders had ik toch even pech. En moest ik de cache laten voor wat het was. Hij hing te hoog. 

Rustig wandelen we verder en eigenlijk gaat het best wel vlot. Na nummer 15 gelogd te hebben gaan we even zitten op een bankje om wat te eten. Ik reken aan de hand van de bonus cijfers de bonus uit.  We bekijken even hoe we verder gaan. De ene helft zegt bij het bankje het bospad op en ik zeg bij bankje iets terug en rechts het pad af. 

Ok we gaan bij het bankje het pad op. Maar als we lijnrecht met de cache staan is het 110 meter en moeten dan over beekjes en dwars door het bos heen. En ja dat is nou eenmaal niet de bedoeling. Dus we wandelen terug en lopen zoals ik het bedacht had. Ja dan kom je bij de cache. Dan wordt ik even aan mijn tas vast gehouden. Want het loopt hier wat af en is glibberig. Maar het gaat goed. Hier laat ik een woodie achter.  Dan lopen we naar de volgende en zien dat we eigenlijk best via dat andere paadje hadden gekund maar dan hadden we even door moeten lopen.

Rustig lopen we verder. Moeten soms wat beekjes over. En zien dan de cache toch weer aan de andere kant liggen. Dan heb je een touw aan een boom. Je maakt het los verwacht boven je hoofd iets te zien komen. Maar dat was niet zo 😂 iets verder op zakt er wel iets naar beneden. Yes de cache.

We denken twee teams te zien onderweg. Verder zien we veel mensen met honden. En we kwamen een dame tegen met een pony. Het is echt een prachtig gebied en ik denk dat het in de zomer hier ook prachtig is. Tijdens het wandelen praten we over van alles en nog wat en leg ik het een en ander uit. En als er vragen zijn beantwoord ik die. Daar waar kan laat ik woodies achter. 

Ondertussen zijn we bij de laatste drie caches aan gekomen. De eerste van deze drie was een taaie. Uiteindelijk zie je toch wat verdachts en yep dat is hem. Maar het touw is wel iets te lang is ons mening. Je krijgt hierbij het touw bijna niet in de behuizing. 

Dan moeten we weer een stukje terug en de andere kant op. Dit is een wat eenvoudige cache. Maar slim verstopt met de bladeren zo. Dan de ene laatste. Jeetje wat een drukte hier. Maar ondanks alles konden we hem loggen met het stempeltje. Sommige methodes zie je her en der weer terug komen en dat is op zich wel handig. En dan is het tijd voor de bonus. Al kletsend wandelen we naar de bonus. Tussen de bomen door zie ik iets verdachts en ja idd hier hebben we hem. Ja deze is mooi gemaakt. En wat leuk de manier van loggen. Dit hebben wij niet eerder gezien. We maken even wat foto’s , laten woodies achter en wandelen dan zeer tevreden weer terug naar de auto. 

Het was weer een zeer geslaagde dag. Super leuk dat mijn schoonzusje mee was. De caches waren leuk. De ene makkelijk en de ander moet je even wat meer voor doen. De bonus was de kers op de taart. En het gebied was prachtig 😀👍 en ook het weer werkte perfect mee  

Co bedankt voor deze mooie ronde 😀👍 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoog-Buurlo

Ochtend Cachen in Nunspeet

Snag the tag avontuur Zwolle