Op bezoek bij de heksen

Hebben jullie al gehoord van de heksen? 
Ze wonen in Bakkeveen en zijn verstopt in een prachtig bos.
Wij hebben ze in Maart bezocht.
We hadden daarvoor veel regen en stormen gehad.
Het beloofd die zondag toch redelijk weer te worden.
Dus we pakken onze Geocache tas en wagen het er op.
We parkeren de auto op de daarvoor aangegeven plek.
We pakken de tas en gaan op pad. 
Op sommige plekken staat er echt heel veel water.
De eerste helft hebben we het weer erg mee en vinden we de caches ook zeer vlot. 
Er is veel tijd in gestoken. En dan zie je toch her en der dat dingen kapot zijn. 
Zo jammer.. we doen voor een aantal caches ook even een berichtje naar de Co. 
Er ligt ook een cache tussen de ronde in. We besluiten die ook even mee te pakken. 
We lopen even door in plaats links af Te gaan de ronde Af te maken. Dan treffen we twee kinderen zij zoeken hun hondje die is weg gelopen. Zo sneu. Ze vragen ons nog of wij hem gezien hebben. Maar helaas ... later lopen we toch maar door. En dan sta je 75 meter van je cache af. Maar dan ... normaal loopt er een klein beekje tussen het wandel pad en de cache door. Waar je makkelijk over heen kunt aldus de Co die we later spreken. Maar nu is dat toch wat anders. Hier kom je niet zo maar over heen. Ja wat doe je dan hè 🤔 wie niet sterk is moet slim zijn denk ik dan. Dus we bekijken de mogelijkheden. Er ligt een boom over het water en ik ga de gok wagen. Aan deze kant houdt manlief me vast tot ik aan de andere kant een staande boom kan pakken. En ja hoor we zijn er. En dan op zoek naar de cache. De hint is : de hint ligt er onder. Tja dat wordt even zoeken. Ik zie een vogelhuisje hoog in een boom. Dus vrees dat we hier niet moeten zijn omdat ik niks er onder zie. Dan loop ik daar verder te zoeken en zie iets bij een boom liggen. Ik heb hem roep ik al 😂 en dan hoor ik een vreemde stem die zegt : nee dat is hem niet. Oh ok goedemorgen. Dat was de Co. Die gaat even een praatje maken met manlief. En terwijl hun staan te praten  zie ik toch iets bij de eerste boom en dan yes ik heb hem 😄👍 zag de eerste keer iets over het hoofd haha. We loggen de cache. Staan nog even te praten en dan zegt de Co mag ik je TB loggen die op je rugzak hangt. ja natuurlijk daar is hij voor zeg ik gelijk. Dan groeten we elkaar en lopen weer een stukje terug om onze ronde af te maken. En daar komen we de meisjes weer tegen. En ze hadden het hondje weer gevonden gelukkig 😄 Het begint wat te regenen en wat meer te waaien. Je hoort de takken wat kraken 😳 hopen dat we de laatste caches ook een beetje vlot vinden. En gelukkig gaat het idd allemaal vlot. Als we bij de heksen ketel staan waait het echt zo hard dat we echt zoiets hebben we gaan terug naar de auto. We staan daar niet echt onder de bomen dus wachten hier even. Het lijkt wat af te zakken. We moeten er nog 2. Dat is de laatste en de bonus. We gokken het er op en lopen rustig door. En het zakte idd weer af. Dus goed gegokt. De bonus vonden we ook vlot alleen had hij wel last van hoog water. Dan gauw naar de auto. En dan zie ik op eens dat naast onze auto een cache verstopt ligt. Hij wordt al snel gespot we loggen hem en gaan gauw met de auto richting huis. Gelukkig vertrekken wij altijd al vroeg om te cachen. Dus voor het weer slechter werd waren wij weer thuis. En dan kun je idd zeggen avontuur is nooit ver weg na zo’n dag als vandaag.  



Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoog-Buurlo

Ochtend Cachen in Nunspeet

Snag the tag avontuur Zwolle