Het kleinste kerkje van Nederland


We zitten aan de koffie en besluiten samen om naar Kallenkote te rijden. 
Lintdorpje Kallenkote ligt onder de rook van Steenwijk.
Daar moet echt een hele bijzondere cache behuizing staan.
Kleinste Kerkje Kallenkote. 
Na dat Signal zijn broodje ook op had , hebben we alles gepakt. 
Hebben we alles bij ons? Pen , stempel , navigatie en gsm.
Ja alles zit in de tas dus hup in de auto en we  gaan.
We zijn zo benieuwd hoe het is. 

Signal begon al ongeduldig te worden . Die Sprong halverwege Al uit de tas  om mee te kijken waar we waren. Dan zie ik op de app dat we al eens aardig in de buurt zijn geweest.
Maar goed we komen aan rijden en ik zeg. Volgens de app moet het hier zijn. Maar een kerkje zag ik niet.
Onze vriend weer in de tas. Tas op de rug en de auto uit. 
Oh kijk nou allemaal koeien 😍😍😍 nu kan mijn dag toch al niet meer stuk. 
Ik loop naar de mooie dames toe. En dan hoor ik op eens. 
Kwamen we niet voor een kerkje ?
Oh ja dat is ook zo.
Dan valt mij een bordje op. Waarop staat kerkje en dat wijst het pad op. 
We gaan het pad op. Komen nogmaals langs de dames. En och kijk nou 😍 verschillende eendjes 🐣 
Super schattig toch. 
We lopen het pad af en komen allerlei leuke dingen tegen.
Zo stond er een nep kalfje halverwege. We komen uit bij het thee huisje. 
Hier kun je dus lekker een kopje koffie , thee of wat anders drinken. Zo slaan we rechts af en zien een super schattig winkeltje. Waar je dus leuke hebbedingetjes kunt kopen. 
Ja het bordje wijst ons weer verder. Maar dan zien we dat we in een schuur mogen kijken. En daar zien we kalfjes , konijnen en een geit met haar jongen 😍 zo schattig. Ik kan hier wel even blijven lopen. Wat een leuke locatie.


Als we de schuur verlaten zien we hem daar. 
Ja het kleinste kerkje van Nederland. Wow wat gaaf zeg. 
Het kerkje heeft een omvang van 4 x 6 meter. 
Er is plek voor iedereen. Eerst maar heel voorzichtig naar binnen.
Er is een mooi muziekje aan van Enya. 
Terwijl ik eerst alles eens even rustig bekijk. 
Besluit ik daarna een filmpje te maken. 
Terwijl ik film klimt die kleine boef uit de tas. 
Zie jij hem zitten?
Maar zeg nou zelf. Is dit geen geweldige locatie.
Ja ik kan niks anders zeggen dan dat wij hem helemaal geweldig vinden.
Ik kan hier wel uren zijn.
De kerk bankjes , de preekstoel en het orgel.
Maar niet alleen dat. 
Je vind er verschillend geloven bij elkaar.
Er hangen Tibetaanse vrijheidsvlaggetjes , er staat een Boeddha beeld, de Koran ligt er ter inzage naast de bijbel. En er staat een Joodse menorah.

Je moet hier echt eens geweest zijn.

En niet vergeten te loggen natuurlijk. 
Logboekje had ik al snel gevonden.
Erg origineel ook 




Dan lopen we na een tijdje weer naar buiten. Daar hebben we ook nog een mooie Boeddha hoek.
Ook erg mooi gemaakt allemaal. Met prachtige wijsheden. 


Vanaf de Boeddha’s liepen we nog even naar Bonnie en Niels.
De varkens en och wat lagen die lekker te slapen 💤 

Nogmaals deze locatie was echt helemaal geweldig 😍 
Deze krijgt van ons een dik verdiende Favoriet 





 

Reacties

  1. Wauw, je hebt niks teveel gezegd! Prachtige locatie! 🤩 En hele mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel 😊 leuk om te horen. Ja het was er echt geweldig 😍

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Hoog-Buurlo

Snag the tag avontuur Zwolle

Ochtend Cachen in Nunspeet